وسوسه‌ای که ممکن است به قیمت جانمان تمام شود | مثلث خطر صورت کجاست؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۱۳ تیر ١۴٠٣) | افزایش دو تا چهاردرجه‌ای دما در سطح استان حوالی یک استخر پرماجرا | روایت شهرآرانیوز از چالش‌های مربوط به بوستان کوهسنگی پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین ۱۴۰۳ اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به محرومان خراسان‌رضوی به‌مناسبت چهلم شهدای خدمت شهید رئیسی ویترین خدمت به محرومان بود آمادگی بیمارستان شهید کامیاب مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم امام‌رضا(ع) استعمال سالانه بیش از ۲۰ پاکت سیگار فرد را در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهد «گیسو»؛ یوزپلنگ جدید در پارک ملی توران ۶ نکته کاربردی که در خرید سیسمونی باید رعایت کنیم ماه خودمراقبتی: بیدارکردن توانایی بالقوه افراد برای مراقبت از خود اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق آینده‌ساز | سه میلیون تومان علی‌الحساب پرداخت شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اوقات گران‌قیمت فراغت | چطور کلاس‌های تابستانه ارزان پیدا کنیم؟ راز تیغ زنی مامور قلابی از دلالان ارز خیابان امام خمینی(ره) مشهد سفر به مشهد گران‌تر از قبل شد! در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان تغذیه در مشهد مطرح شد: ۵۰ درصد بیماری‌ها با رژیم غذایی مرتبط هستند بیش از یک میلیون نفر زیر پوشش برنامه خطرسنجی بیماری‌های قلبی‌وعروقی قرار گرفتند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

خواص بی‌نظیر سماق چیست؟

  • کد خبر: ۱۶۱۲۷۷
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
خواص بی‌نظیر سماق چیست؟
اگر دیابت دارید، این ادویه را جزئی ثابت از برنامه غذایی خود قرار دهید؛ مصرف منظم این چاشنی به بهتر شدن پاسخ انسولین کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز،  سماق یکی از بی‌نظیرترین ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که خواص ضدالتهابی، ضدسرطانی و ضدپیری دارد و به همین دلیل به روند بهبود و حتی پیشگیری از سرطان سینه و التهاب مثانه و مفاصل کمک می‌کند.

اگر دیابت دارید، سماق را جزئی ثابت از برنامه غذایی خود قرار دهید؛ مصرف منظم این چاشنی به بهتر شدن پاسخ انسولین کمک می‌کند. همچنین به‌دلیل داشتن اسید‌های چرب مفید، برای قلب نیز خوب است.

سماق با کمک به بهبود حرکات روده در کاهش یبوست، رفلاکس ناشی از اسید معده و درد‌های گاه و بیگاه شکمی نیز مؤثر است. اثرات ضدمیکروبی این چاشنی خوش‌رنگ به بهتر شدن التهاب‌های تنفسی و سرفه کمک می‌کند. برخی کشور‌ها سماق را به همراه عسل برای سرماخوردگی تجویز می‌کنند.

خواص دمنوش سماق

با سماق می‌توانید دمنوش هم درست کنید. بهتر است دانه‌های سماق را قبل از پودر کردن با مقداری آب جوش در قوری بریزید و به آن چند دقیقه زمان دهید تا عطر و رنگ آب تغییر کند. این نوشیدنی ترش و خوشمزه برای کاهش درد‌های عضلانی مفید است و به همین دلیل بین ورزشکاران محبوبیت خاصی دارد.

این ادویه شگفت‌آور اثرات ضدلیپاز هم دارد. سماق با مهار جذب چربی به کاهش کالری دریافتی از غذا‌های پرچرب کمک می‌کند؛ با این حال ممکن است افرادی که به انبه حساسیت دارند، به این چاشنی نیز واکنش نشان دهند. همچنین با برخی دارو‌ها تداخل دارد که بهتر است برای مصرف مداوم آن حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->